.:: Toshka ::.

أهلا وسهلا بكم فى منتدى (توشكا)

*(انت ليس مسجل لدينا فى المنتدى)*

يجب عليك التسجيل لتستطيع المشاركة بمواضيعك وردودك

إن كنت تريد الدخول إضغط على (دخول)
يشرفنا أن تنضم إلينا فى المنتدى بالضغط على (تسجيل)
إن كنت تريد إغلاق الصفحة إضغط على (إخفاء)

للإستعلام :
Email1: toshka010@hotmail.com
Email2: toshka010@yahoo.com
Mobile: 010 691 62 46 62

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

أهلا وسهلا بكم فى منتدى (توشكا)

*(انت ليس مسجل لدينا فى المنتدى)*

يجب عليك التسجيل لتستطيع المشاركة بمواضيعك وردودك

إن كنت تريد الدخول إضغط على (دخول)
يشرفنا أن تنضم إلينا فى المنتدى بالضغط على (تسجيل)
إن كنت تريد إغلاق الصفحة إضغط على (إخفاء)

للإستعلام :
Email1: toshka010@hotmail.com
Email2: toshka010@yahoo.com
Mobile: 010 691 62 46 62

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

NeW X NeW

4 مشترك

ثلاث فتيات دخلن مسجد بملابس السباحة ... أنظرو ماذا حصل لهم ؟؟!!

elbrnsisa
    elbrnsisa
    المشرفة على المنتدى
    المشرفة على المنتدى

انثى
    الثعبان

ثلاث فتيات دخلن مسجد بملابس السباحة ... أنظرو ماذا حصل لهم ؟؟!! Empty ثلاث فتيات دخلن مسجد بملابس السباحة ... أنظرو ماذا حصل لهم ؟؟!!

مُساهمة من طرف elbrnsisa الأربعاء 25 يونيو 2008 - 22:06

أما القصة يا أعزائي فهي قصة حقيقية بالفعل وقد حدثت في إحدى المدن في الولايات المتحدة الأمريكيةحدثت هذه القصة قبل عدة سنوات:::أما البداية فكانت كالآتي:

ثلاث بنات أمريكيات طائشات يظنن أنهن يتمتعن بحياتهن وحريتهن ومراهقتهن ويفعلن كل ما يحلو
    لهن بدون أي رادع أو وازع سواء أكان ديني أو اجتماعي فبالنهاية هن يعشن في مجتمع غريب
    الأطوار فاسد إن لم يكن للفتاة صاحب أو إن لم تخرج للملاهي الليلية وتشرب الكحول وترافق
    الشباب وكل ما هب ودب ، إن لم تكن الفتاة تفعل ذلك فاسمع أقاويل الناس عنها وذمهم لها وبأنها
    غريبة الأطوار وأنها ليست طبيعيه
    فعلا مجتمع غريب

وفي يوم من الأيام كانت هذه الفتيات الثلاث كالعادة ------ كانوا يريدون الذهاب للبحر وقد لبسن
    ملابس السباحة الخليعة وفي طريقهم إلى البحر كانوا يتسكعون في الشوارع من شارع إلى آخر حتى فجأة دخلوا شارعا ووجدوا فيه؟

ماذا وجدوا؟

وجدوا مسجدا ولكنهن استغربن ولم يعرفن ما هذا فسألوا من حولهم في الشارع فقالوا لهن هذا مسجد للمسلمين

ولكن ذلك لم يكن ليغري فضولهن بعد فنزلوا من السيارة وقرروا الدخول إلى داخل المسجد ليروه
    من الداخل ويروا ماذا يفعل المسلمين داخله

وبالفعل فقد دخلن المسجد الآن يا إلهي كانت الناس داخل المسجد تصرخ !ما هذا ثلاث فتيات بملابس السباحة داخل المسجد! يا للهول

وثارت الضجة داخل المسجدأما الفتيات فلم تكترثن فقد كن تربين هكذا على عدم الاكتراث
    واللا مبالة

أما بالنسبة لإمام المسجد فقد اشتظ غيظا فكان يحاول ويحاول أن يطرد الفتيات من المسجد ويهدد
    بأن يتصل بالشرطة لطردهم ولكن لا حياة لمن تنادي

فالفتيات ما زال الفضول يأكلهن ويريدون أن يبقوا في المسجد ليروا المسلمين كيف يصلون

ما الحل الآن؟ ماذا يفعل الإمام؟

لن أطيل عليك أكثر أيها القارئ ، فأنا أعلم أنك صرت متشوقا وتريد أن تصل للنهاية وتعرف ما
    الذي جرى

أما الإمام فقد رفض أداء الخطبة ورفض أن يصلي بالناس ما دامت هذه الفتيات شبه العاريات هنا
    في المسجد وترك المسجد بالذي فيه بالمصلين الذين لم يؤدوا الصلاة والفتيات الثلاث وذهب إلى البيت

وزادت المشاحنات الآن ما الحل؟
    الإمام تركهم وذهب ،هل يستطيعون عمل أي شئ فالإمام نفسه لم يستطع حل المشكلة وذهب وتركهم لحلها

وفي هذه الأثناء خرج من المصلين رجل عاقل فصار يتحدث مع الفتيات ويريد أن يحل المشكلة لا أن يعقدها أكثر مما هي معقدة فأقنعهن بالرجوع إلى الوراء والجلوس وراء المصلين في آخر المسجد لأنهن لم يرضين أن يخرجن فهن يريدون أن يشوفوا كيف يصلي المسلمين وماذا يفعلوا وماذا يقولوا

وبالفعل رجعن إلى الوراء أما هو فأخذ يخطب بالمصلين ومن ثم أقاموا الصلاة وصلوا

أما الفتيات اللواتي ظنن بأنهن سينتهي فضولهن بانتهاء رؤيتهم الصلاة فكن مخطئات فعلى
    العكس فقد زاد فضولهن وصرن متشوقات ليعرفن المزيد عن الاسلام فكان هذا الرجل العاقل في
    مكان المناسب وفي الوقت المناسب فتحدثوا مع بعض وكانوا يسألوه ويرد عليهم فإذا بهن يسلمن

نعم لقد أسلمن !!!! يا سبحــــــان الله لقد أسلمن و من الله عليهن بنعمة الاسلام ويسر في طريقهن ذلك الرجل الذي حل المشكلة بعقله وتفكيره السليم

أما الفتيات بعد أن أسلمن ومن الله عليهن قد أنشئن منظمة كبيرة لنشر الدعوة ونشر الإسلام
    وأسلم على أيدي الثلاث ومركزهن الكثير الكثير من الناس والمنظمة اللاتي أنشئنها ما شاء الله
    كبيرة إذ أنها تدعو للاسلام في ولايات أخرى غير ولايتهم

سبحان الله

الحمدلله القائل \\\\\\\\\\\\\\\" أدعو إلى سبيل ربك بالحكمة والموعظة الحسنه \\\\\\\\\\\\\\\"
    توشكا
    توشكا
    Toshka
    Toshka

ذكر
    الحصان

ثلاث فتيات دخلن مسجد بملابس السباحة ... أنظرو ماذا حصل لهم ؟؟!! Empty رد: ثلاث فتيات دخلن مسجد بملابس السباحة ... أنظرو ماذا حصل لهم ؟؟!!

مُساهمة من طرف توشكا الخميس 26 يونيو 2008 - 0:05

والله بجد حرام
    بس كويس ان هما أسلموا فى الآخر
    وياريت كل الناس تبقى كدة وتهدى للخير
    d.sarah
    d.sarah
    مشرفة قسم البنات
    مشرفة قسم البنات

انثى
    الكلب

ثلاث فتيات دخلن مسجد بملابس السباحة ... أنظرو ماذا حصل لهم ؟؟!! Empty رد: ثلاث فتيات دخلن مسجد بملابس السباحة ... أنظرو ماذا حصل لهم ؟؟!!

مُساهمة من طرف d.sarah الجمعة 27 يونيو 2008 - 6:11

الرجل العاق هذا خد ثواب اسلامهم الحمدلله علي نعمة الاسلام
    توشكا
    توشكا
    Toshka
    Toshka

ذكر
    الحصان

مُساهمة من طرف توشكا الجمعة 27 يونيو 2008 - 6:36

الحمد لله
    ملك الرومانسيه
    ملك الرومانسيه
    عضو نشيط جدا
    عضو نشيط جدا

ذكر
    الحصان

ثلاث فتيات دخلن مسجد بملابس السباحة ... أنظرو ماذا حصل لهم ؟؟!! Empty القصه دي مش اوووي

مُساهمة من طرف ملك الرومانسيه الأحد 29 يونيو 2008 - 8:50

البرنسيسه بتجيب القصص دي منين يا هيما
    انا مصدقتش ولا قصه قالتها
    الفتيات دول هيسلموا عشان ايه
    دول معرفوش حاجه عن الدين الاسلامي ولا حتي عن الرسول والصحابه
    اسلموا عشان شافوا المسلمين بيصلوا طبعا لأ والف لأ
    توشكا
    توشكا
    Toshka
    Toshka

ذكر
    الحصان

مُساهمة من طرف توشكا الأحد 29 يونيو 2008 - 8:52

مشى حالك .... حالك يمشى يا برنس المنطقة
    ملك الرومانسيه
    ملك الرومانسيه
    عضو نشيط جدا
    عضو نشيط جدا

ذكر
    الحصان

ثلاث فتيات دخلن مسجد بملابس السباحة ... أنظرو ماذا حصل لهم ؟؟!! Empty ماشي يا برنس الجزيره

مُساهمة من طرف ملك الرومانسيه الأحد 29 يونيو 2008 - 8:56

ده منتدي لكل العرب مش عاوزين يبقي فيه جرب فهمت!!!!!!!!!
    توشكا
    توشكا
    Toshka
    Toshka

ذكر
    الحصان

مُساهمة من طرف توشكا الأحد 29 يونيو 2008 - 9:00

ههههههههههههههههههههه
    جرب
    Evil or Very Mad
    elbrnsisa
    elbrnsisa
    المشرفة على المنتدى
    المشرفة على المنتدى

انثى
    الثعبان

مُساهمة من طرف elbrnsisa الأحد 29 يونيو 2008 - 16:15

انا بلاحظ ان ملك الرومانسيه مش عجبوا ولا قصه انا حطاها بس ميفرقش و كل واحد ولو رايه في المواضيع اللي بيحطها وشكرااااااااااااااااا جدا لملك الرومانسيه علي اهتمامه باعضاء المنتدي
    ملك الرومانسيه
    ملك الرومانسيه
    عضو نشيط جدا
    عضو نشيط جدا

ذكر
    الحصان

ثلاث فتيات دخلن مسجد بملابس السباحة ... أنظرو ماذا حصل لهم ؟؟!! Empty مش ذنبي والله

مُساهمة من طرف ملك الرومانسيه الإثنين 30 يونيو 2008 - 1:24

يا برنسيسه مش ذنبي والله القصه عشان اصدقها لازم اكون شوفتها او سمعتها من شخص اثق فيه
    او حتي استدل عليها من الواقع والمنطق
    وطبعا القصه دي لا شوفتها ولا سمعت عنها من شخص اثق فيه
    ولا الواقع والمنطق يقول انها حقيقيه
    وعلي فكره كل القصص دي بتاع خليجيين يعني مش بيفكروا بيألفوا وخلاص
    طيب انا هاقولك علي موقف يموت من الضحك انا مرة كنت بكلم واحد خليجي
    اماراتي ومن ضمن الكلام بيقولي انا فيه واحد جاري كان ساكن جنب البحر والساعه اتنين بالليل حد خبط عليه
    راح صاحبه عشان يفتح الباب لقي جنيه طالعه من البحر ومن المفاجاة جاتله سكته قلبيه
    سمعتي القصه دي قبل كده ؟؟!!!
    اي واحد غبي ممكن يصدقها بس لو شغلنا عقلنا شويه هنثبت انها غلط في غلط
    لو نفرض زي ما حصل جنيه طلعت لواحد بالليل وفتح الباب شافها ومات ........ طيب مين اللي شاف الموقف ده ؟؟؟؟؟
    الساعه اتنين بالليل يعني مفيش حد في الوقت ده بيتمشي علي البحر ولا الراجل اللي مات كان معاه حد ولا حتي حد كان معدي من جنب السكن
    ها ايه رأيك ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وانا بحترمك اووووووووووووووي لانك مش بتغلطي في حد وانسانه سلميه ومسالمه وشكرااااااااااااااااا
    elbrnsisa
    elbrnsisa
    المشرفة على المنتدى
    المشرفة على المنتدى

انثى
    الثعبان

مُساهمة من طرف elbrnsisa الإثنين 30 يونيو 2008 - 19:24

بتتاسف علي ايه بس انا اللي زعلني ان انت يوم ما ترد علي موضوع من مواضيعي ترد بالاسلوب ده حتي لو مش عجبك الموضوع او القصه المفروض انك تقول حتي كلمه شكر علي الاقل انك تحسس العضو بمسؤليته تجاه المنتدي صح ولا لأ علي العموم مفيش اسف بينا احنا أخوات ... Razz Razz [b][i]
    elbrnsisa
    elbrnsisa
    المشرفة على المنتدى
    المشرفة على المنتدى

انثى
    الثعبان

مُساهمة من طرف elbrnsisa الإثنين 30 يونيو 2008 - 19:34

علي فكره القصه اللي انت قولتها دي سمعتها قبل كده بصراحه انا مصدقتهاش خالص لانها من اساسا متدخلش الدماغ لكن القصص اللي انا ذكرتها في المنتدي دي انا صراحه مسمعتهاش قبل كده بس لما قرأتها دخلت دماغي صراحه يعني وبعدين مش لازم كل القصص تكون عارفها اوسمعتها قبل كده ما انت ممكن تقرأها من كتاب اومجله وتعجب بيها صح ولا انت شايف حاجه غير كده وشكراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    ملك الرومانسيه
    ملك الرومانسيه
    عضو نشيط جدا
    عضو نشيط جدا

ذكر
    الحصان

ثلاث فتيات دخلن مسجد بملابس السباحة ... أنظرو ماذا حصل لهم ؟؟!! Empty ماشي

مُساهمة من طرف ملك الرومانسيه الإثنين 30 يونيو 2008 - 19:35

انا غلطان هبقي اشكرك بعد كده بس انا بحاول اوصل وجهه نظري عشان تستفيدي وتبقي قي القمه
    ولا انتي رأيك ايه ولا عاوزاني اكون زي ناس تقول الموضوح حلوو وجميل وروعه وهو مش حلو خالص
    توشكا
    توشكا
    Toshka
    Toshka

ذكر
    الحصان

مُساهمة من طرف توشكا الجمعة 4 يوليو 2008 - 17:26

لو سمحت ماتجيبش سيرتى Very Happy
    ملك الرومانسيه
    ملك الرومانسيه
    عضو نشيط جدا
    عضو نشيط جدا

ذكر
    الحصان

ثلاث فتيات دخلن مسجد بملابس السباحة ... أنظرو ماذا حصل لهم ؟؟!! Empty ههههههههههههههههههههههههههههههه

مُساهمة من طرف ملك الرومانسيه الجمعة 4 يوليو 2008 - 22:09

ههههههههههههه
    يوه نسيت
    جبت سيرتك من غير قصد
    يوه يقطعني Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
    elbrnsisa
    elbrnsisa
    المشرفة على المنتدى
    المشرفة على المنتدى

انثى
    الثعبان

مُساهمة من طرف elbrnsisa السبت 5 يوليو 2008 - 1:14

ههههههههههههههههههههههههههههه
    ملك الرومانسيه
    ملك الرومانسيه
    عضو نشيط جدا
    عضو نشيط جدا

ذكر
    الحصان

ثلاث فتيات دخلن مسجد بملابس السباحة ... أنظرو ماذا حصل لهم ؟؟!! Empty ههههههههههههههههههه

مُساهمة من طرف ملك الرومانسيه السبت 5 يوليو 2008 - 1:17

هههههههههههههههههه
    ازيك يا برنسيسه
    elbrnsisa
    elbrnsisa
    المشرفة على المنتدى
    المشرفة على المنتدى

انثى
    الثعبان

مُساهمة من طرف elbrnsisa الثلاثاء 8 يوليو 2008 - 7:10

هههههههههههههههه دا الهزار التحفه دا مش معقول مش مصدقه
    ملك الرومانسيه
    ملك الرومانسيه
    عضو نشيط جدا
    عضو نشيط جدا

ذكر
    الحصان

مُساهمة من طرف ملك الرومانسيه الثلاثاء 8 يوليو 2008 - 8:25

هو ايه اللي مش معقول confused
    elbrnsisa
    elbrnsisa
    المشرفة على المنتدى
    المشرفة على المنتدى

انثى
    الثعبان

مُساهمة من طرف elbrnsisa الخميس 10 يوليو 2008 - 20:27

الهزار متعرفش ولا ايه Razz Razz Razz
    ملك الرومانسيه
    ملك الرومانسيه
    عضو نشيط جدا
    عضو نشيط جدا

ذكر
    الحصان

مُساهمة من طرف ملك الرومانسيه الخميس 10 يوليو 2008 - 21:46

انا مش فاهم حاجه خالص
    Very Happy santa Very Happy
    elbrnsisa
    elbrnsisa
    المشرفة على المنتدى
    المشرفة على المنتدى

انثى
    الثعبان

مُساهمة من طرف elbrnsisa الجمعة 11 يوليو 2008 - 20:07

مش مهم هههههههههههههههههههههههه jocolor

مواضيع مماثلة

-

الوقت/التاريخ الآن هو الأربعاء 8 مايو 2024 - 18:06